فیلم و سریال 2024 ( بدون سانسور)

فیلم و سریال 2024 | دانلود فیلم و سریال خارجی بدون سانسور

فیلم و سریال 2024 ( بدون سانسور)

فیلم و سریال 2024 | دانلود فیلم و سریال خارجی بدون سانسور


بهترین سایت دانلود فیلم و سریال خارجی بدون سانسور
نماوا
دانلود فیلم خارجی بدون سانسور
لیست سریال های ایرانی
جستجوی پیشرفته فیلم و سریال
سریال های ایرانی شبکه خانگی
دانلود فیلیمو نسخه جدید
بهترین سریال های ایرانی جدید

کلمات کلیدی

فیلم سینمایی جدید بدون سانسور آمریکایی

فیلم سینمای کامل بدون سانسور

سایت دانلود سریال بدون سانسور

دانلود فیلم خارجی عاشقانه بدون سانسور

دانلود فیلم خارجی بدون سانسور دوبله فارسی

دانلود 10 فیلم برتر جهان دوبله فارسی بدون سانسور

بهترین سایت دانلود فیلم و سریال خارجی بدون سانسور

بهترین سایت دانلود فیلم بدون سانسور

کتاب صد سال تنهایی چند صفحه است

کتاب صد سال تنهایی مناسب چه سنی است

چگونه صد سال تنهایی را بخوانیم

مفهوم کتاب صد سال تنهایی

قیمت کتاب صد سال تنهایی ترجمه بهمن فرزانه

قسمت های سانسور شده کتاب صد سال تنهایی

صد سال تنهایی ژانر

دانلود رایگان کتاب صد سال تنهایی بدون سانسور pdf

کتاب سینوهه نسخه قدیمی

کتاب سینوهه ترجمه ذبیح الله منصوری دیجی کالا

پی دی اف کتاب سینوهه ترجمه ذبیح الله منصوری

قسمت های سانسور شده کتاب سینوهه

دانلود کتاب سینوهه جلد دوم ترجمه ذبیح الله منصوری

دانلود رایگان کتاب صوتی سینوهه بدون سانسور

خرید کتاب سینوهه بدون سانسور

تعداد صفحات کتاب سینوهه بدون سانسور

کتاب قلعه ی حیوانات pdf

کتاب قلعه حیوانات نی نی سایت

نتیجه گیری کتاب قلعه حیوانات

قیمت کتاب قلعه حیوانات

قلعه حیوانات قاسم سلیمانی

دانلود کتاب مزرعه حیوانات بدون سانسور pdf

  • ۰
  • ۰

کتاب پادشاهان نفت اثر اندرو اسکات کوپرخرید و قیمت کتاب پادشاهان نفت اثر اندرو اسکات کوپر

  

نشر اشاره منتشر کرد:
اکثر خوانندگان اطلاع دارند که مقامات کشورهای بزرگ متن کامل مذاکرات علنی و غیرعلنی انجام شده در جلسات برای عقد قراردادهای سیاسی و بازرگانی بین دولت‌ها را به طور کامل ضبط یا به وسیله‌ی‌ اشخاص معینی یاداشت‌ها و نوارها را در آرشیو محرمانه وزارت‌خانه‌های مربوط نگهداری و برای مدت زمان معلومی که از سی سال تجاوز نمی‌کند و به عنوان اسناد محرمانه هر دولتی باقی و پس از سپری شدن آن مدت برای اطلاع عموم در اختیار پژوهشگران، مورخین، نویسندگان و روزنامه‌نگاران قرار می‌گیرد. این کتاب در اثر مساعی فوق‌العاده وسیع وپشت‌کار خستگی‌ناپذیر نویسنده از آرشیوهای وزارت خارجه آمریکا و مصاحبه با منافع مختلف دیگر استخراج گردید. این کتاب را می‌توان از دیدگاه‌های مختلفی مورد تجزیه وتحلیل قرار داد. نخست از دیدگاه اخلاقی، دایر بر نفوذ مفسده‌آمیز نفت بر سیاست و امنیت داخلی آمریکا به عنوان عامل کاهش قدرت آمریکا در زمان عقب‌نشینی از ویتنام.دوم، موضوع رسوایی واترگیت و بحران انرژی دهه‌ی70به صورت مبارزه بر سر قدرت میان شخصیت‌هایی همچون نیکسون، شاه،شیخ احمد زکی یمانی، هنری کیسینجر وزیر خارجه امریکا، ویلیام سایمون وزیر خزانه داری، جیمز شلزینگر و دونالد رامز فلد وزرای دفاع برای کالبدشکافی امپراطوری ایران و در این مورد خاص، سلسه‌ی پهلوی و چگونگی طلوع و افول سلطنت ایرانیان با بازار نفت. سوم، مساله پیروزی ملی‌گرایی در تسویه حساب‌هایی بین رقبای قدیمی یعنی ایران و عربستان سعودی و سرانجام دیدگاهی که این دو کشور را دوستان و متحدهایی محتاط نسبت به یکدیگر در تقابل ژئوپلتیک جنگ سرد در ارتباط با بازار نفت واقتصاد جهانی که خطوط نامعلوم آن در میانه‌های دهه‌ی1970 شروع به شکل‌گیری نمود.
فروشگاه اینترنتی فا فایل

 

کتاب پادشاهان نفت

 

عکس شاخص پادشاهان نفت

 

کتاب پادشاهان نفت را اندرو اسکات کوپر در سال 2011 منتشر کرد. این کتاب شرحی از روابط بین ایالات‌ متحده، ایران و عربستان سعودی در صنعت انرژی اواسط قرن بیستم است. کتاب پادشاهان نفت در واقع تاریخ کامل رقابت‌های سخت کشورهای خاورمیانه در عملیات تولید، خرید و فروش نفت است. تمامی جلسات عقد قراردادهای سیاسی و بازرگانی بین دولت‌ها به طور کامل ضبط یا یادداشت شده است. این یادداشت‌ها و اسناد را به مدت سی سال در آرشیو محرمانۀ وزارت‌خانه‌ها نگه می‌دارند و پس از سی سال آن را در اختیار عموم مردم و پژوهشگران، مورخان، نویسندگان و روزنامه‌نگار قرار می‌دهند. حالا نویسنده با استفاده از آرشیو وزارت خارجۀ آمریکا و مصاحبه با منابع مختلف کشور پادشاهان نفت را نوشته است.

 

 

 

معرفی کتاب پادشاهان نفت اثر اندرو اسکات کوپر

 

 

 

کتاب پادشاهان نفت اثر اندرو اسکات کوپر با ترجمه غلامرضا کریمیان یک کتاب تحقیقی در زمینۀ سیاست خارجی آمریکا دررابطه ‌با خاورمیانه است. اندرو اسکات کوپر، خبرنگاری شجاع است که با تحقیق و تفحص در مقالات، یادداشت‌ها، رونوشت‌ها، تلگراف‌ها، خلاصۀ اخبار سیاسی و مدارکی که دسترسی به آنها به‌ صورت عادی دشوار بود کتابی تنظیم کرده است که در آن توضیح می‌دهد چگونه آن زمانی که هنوز جنگ سرد به‌صورت امروزی خود گسترده نشده و توسعه ‌نیافته بود، نفت توانست سیاست خارجی آمریکا را نابود سازد. او در این کتاب تاریخ مبهم آن دهه‌ها را بازسازی کرده و نشان می‌دهد که چگونه وقایع و افراد یکی پس از دیگری دست‌به‌دست هم دادند و موجب تغییرات دنیای کنونی ما شدند. اندرو اسکات کوپر می‌کوشد مبارزه مرگبار بین پادشاهان نفت آمریکایی خاورمیانه‌ای را فاش کند و نشان دهد که چطور سیاستمداران و مردان قدرت در پس پرده شوخی‌ها و بازی‌های سیاسی، با درستکاری و حیله‌گری تأثیرات مستقیمی بر سیاست داخلی پهلوی گذاشته و موجب ظهور تئوکراسی رادیکال ضدآمریکایی در ایران شدند.

 

 

خلاصه کتاب

 

 

پادشاهان نفت داستان چگونگی تسلط نفت بر امور داخلی و بین‌المللی ایالات متحده آمریکا است. این کتاب نشان می‌دهد که چگونه ایالات متحده، ایران و عربستان سعودی توازن قدرت را در خاورمیانه تغییر دادند. این کتاب دربارۀ هنری آلفرد کیسینجر، سیاستمدار، دیپلمات و مشاور آلمانی-آمریکایی وزارت امور خارجۀ ایالات متحدۀ آمریکا، تحریم نفتی دهۀ 1970 و انقلاب ایران است.  این کتاب نگاهی به چگونگی دست‌کاری قیمت نفت و ایجاد بحران نفت توسط رئیس‌جمهور آمریکا، جرالد فورد، آلن گرینسپن، دونالد رامسفلد و در دهۀ هفتاد میلادی و تاثیر آن بر سرعت سقوط پلوی در 1979 (1357) می‌اندازد.

آغاز کتاب نشان می‌دهد که چگونه ریچارد نیکسون با محمدرضا پهلوی شاه ایران، در مراسم تشییع جنازۀ رئیس جمهور سابق ایالات متحده آشنا می‌شود. در ابتدا ایالات متحده و ایران روابط نزدیکی داشتند اما در طول تحریم نفتی دهۀ 1970 ایران بر بالا نگه داشتن قیمت نفت اصرار داشت، بنابراین ایالات متحده به استفاده از عربستان سعودی به عنوان متحد اصلی خود روی می‌آورد. اقتصاد ایران پس از آن‌که سعودی‌ها تولید خود را برای کاهش قیمت نفت اصلاح می‌کنند با مشکلات قابل توجهی مواجه می‌شود. به گفتۀ برایان بلک، کتاب پادشاهان نفت سیاست‌های پشت کانالی که جریان نفت را کنترل می‌کردند توضیح می‌دهد و سیاست جهانی که از آن پویایی نشأت گرفته را به تصویر می‌کشد. نویسنده در فصل‌های مختلف این کتاب سعی کرده است مسائل سیاسی و امنیتی داخل آمریکا، موضوع رسوایی واترگیت و بحران انرژی دهۀ 70 و پیروزی ملی گرایی در تسویه حساب‌هایی بین رقبای قدیمی یعنی ایران و عربستان سعودی را مورد بررسی قرار دهد.

 

 

خواندن کتاب پادشاهان نفت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

 

 

این کتاب، یک کتاب تاریخی دربارۀ روابط نفتی و همچنین روابط بین ایران و ایالات متحده است و خواندن آن برای کسانی که می‌کوشند تاریخ معاصر را بهتر و بیشتر درک کنند مناسب است.

 

درباره نویسنده کتاب شاهان نفت

 

 

اندرو اسکات کوپر خبرنگار و محقق آمریکایی است که تحصیلات عالیه از دانشگاه‌های کلمبیا، آبردین و ویکتوریا دارد. او در سازمان ملل متحد و دیده‌بان حقوق بشر کار کرده و از نویسندگان PBS  است. او مفسر روابط ایران و آمریکا و بازارهای نفت است و تحقیقاتش در بسیاری از خبرگزاری‌ها از جمله نیویورک تایمز و گاردین منتشر شده است. او دکترای تاریخ دارد و اکنون در شهر نیویورک زندگی می‌کند.

 

 

واکنش ها به کتاب پادشاهان نفت

 

براندون وولف هانیکات در بررسی مجلۀ بین‌المللی مطالعات خاورمیانه نوشت: این کتاب روایتی جذاب است که باید توجۀ متخصصان و غیر متخصصان را به یک اندازه جلب کند.

برایان بلک، معلم تاریخ و مطالعات محیطی دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا گفت: کتاب به دلیل کیفیت تحقیق اصلی و همچنین انضباط و فضیلت تمرکز، ممتاز است. این کتاب بینش قابل توجهی را به یکی از مهم‌ترین دوره‌های نفتی آمریکا اضافه می‌کند و پشت پردۀ جریانی که روند سیاست‌های نفتی را کنترل می‌کند و سیاست‌های جهانی را تحت تاثیر قرار می‌دهد به تصویر می‌کشد.

جوآن اولک، نویسندۀ آزاد در نیویورک، در مقاله‌ای برای نشنال، روزنامه‌ای در ابوظبی نوشت که برداشت مثبتی از کتاب دارد. او این نقد را وارد دانست که نویسنده در مواقعی از مطالب اضافی و غیرضروری و نقل‌ قول‌های بیش از حد استفاده کرده است.

پابلیشرز ویکلی (Publishers Weekly) نوشت که این کتاب بررسی جالبی در تدابیر اتخاذ شده و نقد زیرکانه‌ای در ژئواستراتژی کیسینجری است.

Kirkus Reviews این کتاب را به جهت نو بودن و تاثیرگذاری‌اش تحسین کرد.

کریستین امری از دانشکدۀ اقتصاد لندن گفت که این کتاب دارای تحلیل‌های غالباً قانع‌کنند‌ه‌ای است و خوب نوشته شده حتی اگر نویسنده کمی هم اغراق کرده باشد. امری به این نکته اشاره کرده است که تحلیل‌های موجود از تغییر روابط بین ایالات متحده و تولیدکنندگان نفت خاورمیانه در دهه 1970 بسیار محدود است.

 

امتیازات

 

کتاب پادشاهان نفت از گودریدز امتیاز 4.1 از 5 و از سایت آمازون امتیاز  4.5 از 5 را به دست آورده است.

 

تحلیل سی بوک از کتاب پادشاهان نفت

 

خوانایی کتاب و روان بودن 
پادشاهان نفت به‌عنوان یک کتاب تاریخی، سیاسی و تحقیقی کتاب ساده‌ای نیست و خواندن آن اندکی دشوار است و تمرکز و توجه بالایی طلب می‌‌کند. این کتاب یک مستندنامه تاریخی بر وقایع دهه 70 میلادی است.

مدت زمانی که طول می‌کشد بخوانی 
یک خواننده خوش‌خوان با سرعت مطالعه حدوداً 250 کلمه در دقیقه، چیزی حدود ده ساعت زمان می‌برد تا این کتاب را مطالعه کند. 

شرایط تهیه کتاب و مقایسه با نسخه صوتی و الکترونیکی 
می‌توانید کتاب پادشاهان نفت نوشتۀ اندرو اسکات کوپر را با ترجمۀ شیوای غلامرضا کریمیان و چاپ نشر اشاره از فروشگاه اینترنتی خرید کتاب فا فایل تهیه نمایید.

 https://fa-file.ir/product/355/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF-%D8%B1%D8%A7%DB%8C%DA%AF%D8%A7%D9%86-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%B3%D9%84%D8%A7%D8%B7%DB%8C%D9%86-%D9%86%D9%81%D8%AA-%28pdf%29

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی